Schiphol - Hongkong - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirjam Herk - WaarBenJij.nu Schiphol - Hongkong - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mirjam Herk - WaarBenJij.nu

Schiphol - Hongkong - Cairns

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 September 2016 | Australië, Cairns

Hoi allemaal!
Iris en ik hebben de eerste lange vlucht overleefd, het was echt een prima vlucht. 2 films gekeken, beetje muziek geluisterd en een poging tot slapen gedaan. Toen taxi gepakt naar het hotel daar kwamen we om 7uur sochtends aan en we konden pas om 2 uur inchecken. Dus konden we de backpacken achter laten en zijn we gelijk maar de stad wezen verkennen, in het begin een beetje onwennig want we hadden allebei geen idee wat en hoe het werkte in Hongkong. Maar als je gewoon aan iedereen wat vraagt red je het makkelijk.. wij dus ook we hebben de hele dag de metro gepakt alsof we het al jaren deden! Zo gingen we naar de grootste Buddha van de hele wereld ( zie foto! ) Echt indrukwekkend en toen nog paar tempels bezocht. We waren net optijd want het kwam met bakken uit de hemel vallen, 10 minuten lang keiharde regen en daarna niks aan het handje en gewoon nog steeds 30 graden buiten. Toen zijn we naar het hotel gegaan want we waren enorm gaar en hebben we even lekker geslapen en toen weer de stad ingegaan om een hapje te eten en rond te slenteren. Het was om 7 uur al donker en liepen we naar een enorm reuzenrad waar we ingingen en zo de skyline van Hongkong prachtig kon zien ( zie foto )
Dag 2 in Hongkong: eerst een hele goede nacht gemaakt en toen door de stad gelopen en Hongkong park rond 5 uur richting de Airport , enorm groot vliegveld we moestn met de metro naar onze Gate, ook weer een prima vlucht gehad. En nu zijn we in Cairns bij ons eerste hostel waar ons avontuur echt gaat beginnen! Jullie horen weer snel van mij :)

• 04 September 2016 - 08:32

Jo-Anne:

Wat leuk om te lezen Mir! Je bent het echt aan het doen nu. Gaaf toch? Leuk wat je schrijft van Hong Kong, dat hebben wij 6 jaar geleden precies zo gedaan. Alleen gingen wij met de kabelbaan naar de Buddha. Maar dat reuzenrad had me ook leuk geleken. Nou, heel veel plezier in Australië, ik zal je/jullie blogs verslinden zogauw ze binnen zijn. Xxx

• 04 September 2016 - 08:40

Elian:

Hoi Mirjam, leuk om je ervaringen te lezen. Heel veel plezier en geniet van dit avontuur.

• 04 September 2016 - 09:21

Sylvia:

Fijn dat het avontuur zo goed is begonnen! Leuk om te lezen hoor. We kijken uit naar je volgende verslag. Lekker genieten dikke tût

• 04 September 2016 - 09:36

Antje:

Mirjam, wat een prachtige foto's! Leuk om jou verslag te lezen, ik kijk uit naar je volgende verslag met foto's

• 04 September 2016 - 09:53

Han:

een collega is ook in Australie geweest. hij adviseerd om eerst naar boven te reizen. hij zegt minimaal tot cape tribulation. dat vond het mooiste gedeelte van Australie

• 07 September 2016 - 18:30

Marit:

Superleuk!! The big Aussie-Adventure can begin!!